Zamerajte sa na duševnú pohodu - Myom

Zamerajte sa na duševnú pohodu

V súčasnom fungovaní rodiny na Slovensku je na žene veľmi veľa zodpovedností, ktoré musí každodenne zvládať. Sme v jednom kolotoči, a preto často zabúdame a zanedbávame naše vlastné zdravie. Príznaky myómov si nevšímame a odsúvame ich riešenie na neskôr. V mnohých prípadoch ich ženy ignorujú aj niekoľko rokov. Je to škoda, pretože maternicové myómy môžu skutočne znížiť kvalitu vášho života.

 

Prečo je dôležitá lekárska starostlivosť o maternicové myómy?

Keďže symptómy myómov väčšinou priamo neohrozujú život, mnohé ženy liečbu odkladajú. Avšak oneskorenie liečby môže spôsobiť nasledujúce komplikácie:

Anémia je stav, pri ktorom organizmus nevytvára dostatok zdravých červených krviniek, čo vedie k nedostatočnému množstvu hemoglobínu v tele. Ako sa vtedy cítite? Ste slabá, máte závraty, bledú pokožku, bolí vás hlava a v neposlednom rade môžete mať zníženú citlivosť alebo pocit chladu na rukách a nohách, prípadne celkovo zníženú telesnú teplotu. Ak tento stav dospeje až do kritického štádia, môže anémia spôsobiť abnormálny srdcový rytmus, dýchavičnosť a bolesť na hrudníku.

Bolesť počas periódy je vážny problém, ktorý mnoho žien bagatelizuje ako realitu života, s ktorou sa musia jednoducho zmieriť. Bolesť pri myómoch však môže dosiahnuť až extrémnu intenzitu, čo pre ženu znamená, že nie je schopná pracovať ani inak fungovať.

 

Akú úlohu pri myómoch zohráva výživa?

„Ste to, čo jete“ pozná asi každá. Všetko, čo počas dňa konzumujete je v podstate palivo, vďaka ktorému fungujete. Musí vám vystačiť aj na fyzické aj na duševné úlohy, ktoré máte na programe dňa. Pri anémii môžete jedlom aspoň čiastočne telu uľaviť, keď budete jesť napríklad pečienku, rôzne druhy fazule a šošovice, sušené figy, marhule a ovsené vločky. Ak si však dáte rýchle občerstvenie, biely chlieb alebo klobásy, vaše telo nedostane to správne palivo (obohatené o železo), iba ho zbytočne energeticky zaťažíte.

Ženy trpiace ťažkým krvácaním často trpia nedostatkom železa, vitamínu D, folátu a vitamínu B12. Tieto látky môžu získať užívaním doplnkov stravy, ale aj sústredením sa na stravu bohatú na mäso, obilie a vybranú zeleninu.

Pamätajte: Najlepším obhajcom zdravia každej ženy je žena samotná!

 

Spánok je tiež dôležitý

Odborníci sa zhodujú, že „väčšina z nás potrebuje okolo osem hodín kvalitného spánku za noc, aby telo správne fungovalo.“ Spánok nám dodáva energiu, posilňuje náš imunitný systém a pomáha uvoľňovať napätie, obnovovať myseľ, oživiť fyzické zdravie a udržať telesnú hmotnosť pod kontrolou.

Navyše, nedostatok spánku väčšinou ovplyvňuje našu náladu, či dokonca až vývoj duševného zdravia, ako úzkosť alebo depresiu. So smútkom a frustráciou nad zdravotnými problémami sa môžete stretnúť veľmi často, ale je len na vás, ako sa tieto pocity rozhodnete zvládnuť. Niektorí dokonca využijú bolesť ako odrazový mostík na dosiahnutie neuveriteľných vecí!

Ale späť k spánku. Niekedy nie je ľahké dobre a kvalitne sa vyspať, najmä keď riešime zdravotné problémy. Odporúčame vám dodržiavať nasledujúce kroky na podporu lepšieho spánku:

Duševná pohoda je pre vyliečenie myómov nesmierne dôležitá. Vyhľadávajte také aktivity, pri ktorých vaša duša pookreje a oddýchne si. Niektoré z vás potrebujú tráviť čas s priateľmi, aby ich rozveselili, iné chcú byť radšej v pokoji doma so svojimi najbližšími. Ako sa rozhodnete vy? Je to výlučne na vás. 

 

Späť