Cíťte sa komfortne vo svojom tele. 30-dňová výzva! - Myom

Cíťte sa komfortne vo svojom tele. 30-dňová výzva!

Šport, pohyb, aktivita, kto by to nemiloval. Prechádzky po jarnej prírode, plávanie v letných, horúcich mesiacoch, bicyklovanie medzi zlatistými jesennými listami a lyžovanie či korčuľovanie počas krásnych zimných dní. Je úplne jedno, aký druh pohybu preferujete, dôležité je, aby ste ho robili s radosťou.

Aktívny životný štýl nám však častokrát vedia  poriadne znepríjemniť ženské problémy ako silná alebo dlhotrvajúca menštruácia, bolestivá menštruácia či časté nutkanie na močenie.  Tie vedia nielen športové, ale aj bežné denné aktivity poriadne obmedziť. Spôsobujú nepohodlie a čo je horšie, odpútavajú pozornosť od vašej prirodzenosti. Namiesto toho, aby ste boli plná pozitívnej energie, smiechu a radosti, pociťujete zmätenosť, strach a smútok.

Ak sa chcete zbaviť tejto záťaže, zlepšiť si komfort života a mať možnosť športovať a hýbať sa počas celého roka neobmedzene v prvom rade navštívte svojho gynekológa čo najskôr a nechajte sa vyšetriť na prítomnosť myómov. Práve tie sa totiž môžu skrývať za vašimi ťažkosťami. Porozprávajte sa s ním o všetkých možnostiach liečby. Myómy sa v súčasnosti dajú liečiť aj tabletovou formou bez potreby operácie. Včasnou liečbou môžete dokonca až predísť  strate maternice. Informujte sa u svojho gynekológa a zbavte sa symptómov myómov čím skôr. Medzičasom sa zapojte do našej výzvy, ktorá vám pomôže nájsť stratenú sebaistotu. 🙂

Idete do toho?

Kto pri silnej a bolestivej menštruácii myslí na pohyb? Ak máte maternicové myómy, ktoré v panve spôsobujú bolesť, je pre vás ťažké len vstať z postele a dostať sa do práce. Na pohybové aktivity ani nepomyslíte. Nemôžete však svoje telo za to znenávidieť. A bolo by dobré robiť aspoň niečo, čo vás teší. Skúste sa zapojiť do našej výzvy, aby ste sa emočne zladili s vlastným telo, potom už aj liečba silnej menštruácie a bolestí bude prebiehať pokojnejšie a optimistickejšie.

Vyberte si aspoň jednu z nasledujúcich aktivít každý jeden deň.

Strečing

Strečing zvyšuje flexibilitu a znižuje riziko zranenia. Ak ste boli väčšinu dňa pokrčení za stolom, v aute alebo v hromadnej doprave, strečing vám pomôže uvoľniť napätie a zvýšiť celkový pocit pohody. Najlepšie zo všetkého je, že nepotrebujete žiadne špeciálne vybavenie alebo miesto na jeho vykonávanie. A ani to dlho netrvá. Zastrečujte si napríklad hneď po príchode domov z práce, na koberci alebo na podložke.

Jednoduché cviky si nájdete na internete. Každý vykonávajte asi 10 až 20 sekúnd, celé cvičenie vám zaberie len 2 až 3 minútky. Vďaka cvičeniu sa vaše telo bude cítiť pohodlne a uvoľnene.

Oblečte si veci, ktoré milujete

Máme na mysli oblečenie, ktoré máte rady a vďaka ktorému sa cítite príťažlivo. Nemyslíme veci, ktoré zakrývajú to, čo na sebe rady nemáte. Pozrite sa do vášho šatníka a oblečte si to, v čom sa cítite proste fantasticky. Nezabudnite sa niekoľkokrát počas dňa zastaviť pred zrkadlom a pozrieť sa, ako skvele vyzeráte. Nemáte také oblečenie? Šup-šup do obchodu!

Kúpte si oblečenie, ktoré vám dodá pocit istoty

Ak máte štýl oblečenia alebo módne kúsky, ktoré si kvôli myómom nemôžete dovoliť nosiť (napríklad biele sukne či nohavice), je ťažké sa na ne pozerať v skrini či v obchode.  Ich opätovné zahliadnutie len prehlbuje bolesť a frustráciu, že už nemôžete nosiť vaše obľúbené veci.

Nechajte to tak. Urobte krok vpred.

Postarajte sa o zredukovanie symptómov myómov pomocou tabletovej liečby, aby ste si svoje obľúbené kúsky mohli opäť obliecť, ale nateraz je čas prijať nový štýl. Nájdite si taký, v ktorom sa budete cítiť pohodlne a krásne. Možno budete chcieť vyskúšať svieže voľné nazberané sukne alebo šaty či ľahké vrstvené tuniky a topy. Nájdite si svoje obľúbené farby a vzory a určite si dočasný štýl zamilujete. Keď už si ich zadovážite, vráťte sa k 30-dňovej výzve.

Cvičenie

Cvičenie neznamená, že musíte chodiť do posilňovne. Ak môžete a chcete, je to fantastické! Ale problémom môže byť neprekonateľná fyzická bolesť, nepohodlie pri nosení štandardných športových outfitov či porovnávanie svojho tela alebo činností, ktoré zvládnete urobiť, s ostatnými.

Ak by to malo byť takto, radšej sa tomu vyhnite. Choďte do prírody, ak je priaznivé počasie. Nájdite si pekné miesto v okolí, kde bývate: verejné záhrady, malebné štvrte alebo len ulicu lemovanú stromami a prechádzajte sa 30 minút.

Vďaka tomu budete posilňovať svaly, kardiovaskulárny systém a prechádzka je skvelá aj pre našu emocionálnu pohodu.

Pozdvihnite svojho ducha

Zamerajte sa vo svojom živote na pekné veci, ktoré vás obklopujú. Príroda je nádherná a dych berúca v každom ročnom období. A nezabudnite sa usmievať. Starajte sa o seba a podporujte v sebe krásu a lásku. Zvládnete to. Držíme vám palce.

Ak si myslíte, že by ste mohli mať maternicové myómy, prečítajte si viac o ich symptómoch.

Späť